پرواز بزرگ ترین پرنده عمود پرواز چین

به گزارش نامیت، شرکت چینی معروف خودروساز جیلی اولین نمونه پرنده عمود پرواز خود را آزمایش کرد. آی ای 200 (AE 200) بزرگ ترین پرنده عمود پرواز چین محسوب می گردد.

پرواز بزرگ ترین پرنده عمود پرواز چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیو اطلس، آی ای 200 (AE 200) ساخته کمپانی ائوروفوگیا (Aerofugia) از کمپانی های زیر مجموعه جیلی است؛ بنابراین می توان گفت که جیلی اولین پرنده عمود پرواز خود را آزمایش نموده است.

این یک نمونه اولیه تاکسی هوایی عمود پرواز در میزان واقعی و دارای پنج صندلی با واحد های محرکه است. این در واقع نمونه اولیه ای از اهدافی است که جیلی میخواهد در آینده به آن دست پیدا کند. این خودروساز چینی طرح های جدی برای فضای هوایی شهری دارد.

اولین نمونه عمود پرواز جیلی پنج صندلی دارد

آیا ماشین پرنده ترافوگیا ترانسیشن (Terrafugia Transition) را در ماساچوست را به خاطر دارید؟ ترافوگیا در سال 2017 به وسیله غول خودروساز چینی جیلی خریداری شد، پس از آن این کمپانی به طراحی عمود پرواز های انتقالی پرداخت. این کمپانی سپس در آمریکا تعطیل شد و در سال 2021 به چین منتقل شد.

جیلی سپس حدود 55 میلیون دلار در شرکت آلمانی ولوکوپتر سازنده پرنده های عمود پرواز سرمایه گذاری کرد و یک کمپانی زیر مجموعه این شرکت با سرمایه گذاری مشترک به نام ائوروفوگیا را در چنگدو راه اندازی کرد. این شرکت راه کمپانی جیلی و کشور چین را برای ورود به بازار ساخت تاکسی های عمود پرواز هموار کرد.

اکنون، ائوروفوگیا یک نمونه اولیه در مقیاس کامل ساخته و آن را در هوا آزمایش نموده است که از روی بعضی از طراحی های اخیر پرندگان عمود پرواز از تیم ترافوگیا ساخته شده است. نمونه اولیه سری AE 200 یک تاکسی هوایی برقی پنج نفره با بال پهن و چهار محفظه مختص پیشرانه طولانی است که هر کدام کدام از این محفظه ها یک پروانه در خاتمه دارد. قسمت جلویی پایه ها می تواند برای پرواز کروز کاملا به صورت افقی در آیند و دو محفظه داخلی به وسیله یک بال عقب به هم متصل شده و به باله های دم عمودی کشیده می شوند.

مانند شرکت های همکار چینی ای ویتول اتو فلایت و تی کاب تک، ائوروفوگیا میخواهد با طراحی و تست نمونه آزمایشی عمود پرواز های خود وارد بازار گردد. در حالی که نمونه اولیه آی ای 200 بزرگترین عمود پرواز چینی است که تا به حال پرواز نموده است، به گفته ساوت چاینا مورنینگ پست، دقیقاً تعیین نیست که این دستگاه تا چه حد به تی اف - 2 نزدیک است، هواپیمای ائوروفوگیا امیدوار است تا سال 2025-2025 گواهینامه ورود به خدمت را دریافت کند.

تی اف - 2 نیز دیگر پرنده چینی دارای گنچایش پنج سرنشین است، اما به نظر می رسد که شکل کابین متفاوتی دارد، بال عقب برآمده برای پرواز کروز دارد. به نظر می رسد که تنها دو ملخ داخلی آن در پرواز کروز می توانند به جلو خم شوند و بقیه به صورت عمودی باقی می مانند.

نمایی دیگر از آی ای 200 ائوروفوگیا

جیلی تنها هفتمین خودروساز بزرگ چین است، اما همچنان بیش از دو میلیون خودرو در سال می فروشد و درآمدی در حدود 14 میلیارد دلار در سال دارد. جیلی به عنوان یک شرکت مادر برای ائوروفوگیا، حتی اگر احتیاج به برداشتن یک گام بسیار بزرگ بین خودرو سازی و حضور در صنایع هوافضا وجود داشته باشد، توانایی فراوری حجم عظیمی از سرمایه و امکانات را فراوری روی میز می آورد؛ بنابراین ائوروفوگیا قطعا می تواند به یک بازیکن بسیار مهم در این عرصه تبدیل گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2138

به "پرواز بزرگ ترین پرنده عمود پرواز چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "پرواز بزرگ ترین پرنده عمود پرواز چین" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بزرگ ترین پرنده عمود پرواز چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید