پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری برگزار گردید

به گزارش نامیت، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری برگزار گردید.

پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری برگزار گردید

پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری با موضوع آنالیز پرونده رویدادهای استان کردستان با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت، مدیر کل استان، بخشدار و شهردار اورمانات، نماینده مجلس سنندج و نیز سایر اعضای شورا در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار گردید.

در این مراسم پنج رویداد شامل مراسم بهاره پیر شالیار یا کومسا درشهرستان سروآباد، مراسم آئینی عروسی پیر شالیار در شهرستان سروآباد، مراسم نوروز کردی یا نوروز زمستانی در شهرستان کامیاران، مراسم نوروز سنندج در شهرستان سنندج و نیز جشنواره توت فرنگی در شهرستان سنندج مورد بحث و آنالیز اعضا قرار گرفتند و مبتنی بر ظرفیت ها و ویژگی های لحاظ شده، دو رویداد مرتبط به اورامانات پیروز به دریافت سطح بین المللی به صورت مشروط یک ساله و سه رویداد دیگر سطح ملی را پذیرا شدند.

بر مبنای نتایج حاصل، درخواست ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری با در نظر گرفتن شاخص های سطح بندی رویدادهای گردشگری استان کردستان انجام گرفت.

این اقدام در حالیست که تمامی رویدادها برای ثبت در تقویم باید واجد ویژگی هایی از جمله افزایش جذب گردشگران به مقصد گردشگری، برگزاری در بازه زمانی تعیین و محدود، افزایش آگاهی و معرفی بهتر تصویر مقصد گردشگری، بازدید عمومی و نیز دارا بودن امکانات الزام و متناسب برای اقامت و پذیرایی از گردشگران باشند.

لازم به ذکر است رویداد گردشگری بین المللی به آن دسته از رویدادهای گردشگری گفته می گردد که حداقل یکی از دو شرط برخورداری از بازدید کنندگان بین المللی یا مشارکت کنندگان بین المللی را دارا بوده و نهایتاً برگزاری آن منجر به شکل گیری سفر در مقیاس بین المللی می گردد. بعلاوه گردشگری ملی نیز به آن دسته از رویدادهای گردشگری گفته می گردد که حداقل یکی از دو شرط برخورداری از بازدید کنندگان و یا مشارکت کنندگان حداقل 10 استان مختلف کشور را دارا بوده و برگزاری آن منجر به شکل گیری سفر در مقیاس ملی گردد.

لازم به ذکر است دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در تابستان سال گذشته به وسیله عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استانهای کشور ابلاغ شده و روند اجرایی شدن آن با رونمایی از سامانه ثبت رویدادها به آدرس events. mcth. ir در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شروع شد تا بر مبنای این اقدام، رویدادهای گردشگری استانهای سراسر کشور پس از سطح بندی در سامانه مذکور ثبت شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2226

به "پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید