پکن: مشارکت استراتژیکمان با روسیه، به سطحی عالی رسیده است

به گزارش نامیت، نخست وزیر چین با ارسال یک پیغام ضمن تبریک گفتن به میخائیل میشوستین بابت انتخاب او به سمت نخست وزیری روسیه، از سطح عالی روابط استراتژیک دو کشور ابراز خرسندی نموده است.

پکن: مشارکت استراتژیکمان با روسیه، به سطحی عالی رسیده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال تغییر و تحولات تازه در دولت روسیه و مشخص نخست وزیر جدید این کشور، لی کگیانگ نخست وزیر چین خطاب به همتای روس خود پیغام تبریک ارسال نموده است.

به نوشته روزنامه مردم چین، نخست وزیر چین در این پیغام به میخائیل میشوستین نخست وزیر جدید روسیه تبریک گفته و در این پیغام تبریک توضیح داد: مشارکت استراتژیک جامع و هماهنگی چین-روسیه در سال های اخیر به یک سطح عالی توسعه یافته است.

به گفته لی کگیانگ، چین و روسیه در کوشش برای پیش بردن همکاری های عمیق بین دو کشور در مسائل مختلف از قبیل اقتصاد، تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، فرهنگی و تبادلات مردمی هستند.

لی کگیانگ نخست وزیر و شی جین پینگ رئیس جمهور چین

نخست وزیر چین در این پیغام اضافه کرد: در سال 2019 و در هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه، شی جین پینگ رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به طور مشترک، ایجاد مشارکت استراتژیک جامع بین دو کشور را اعلام کردند.

او که دومین مقام ارشد چین محسوب می گردد، در انتها این پیغام از آمادگی خود برای همکاری با همتای روس خود به منظور تقویت روابط دوجانبه و رساندن این روابط به به سطوح بالاتر تاکید نموده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنج شنبه با امضای حکمی رسما میخائیل میشوستین را به عنوان نخست وزیر جدید روسیه منصوب کرد.

صدور این حکم ساعتی پس از آن انجام شد که مجلس دومای روسیه با اکثریت قاطع آرا، صلاحیت میشوستین را برای تصدی سمت نخست وزیری تأیید نموده بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 639

به "پکن: مشارکت استراتژیکمان با روسیه، به سطحی عالی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: مشارکت استراتژیکمان با روسیه، به سطحی عالی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید