پیغام های صوتی قربانی جدید نقض حریم خصوصی در فیسبوک

به گزارش نامیت، فیسبوک مجبور شد برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران، سرویس رونویس پیغام صوتی خود را غیرفعال کند.

پیغام های صوتی قربانی جدید نقض حریم خصوصی در فیسبوک

به گزارش خبرنگار ، فیسبوک رونویسی از چت های صوتی خود را تا اطلاع ثانویه به دلیل نگرانی های امنیتی غیرفعال کرد. اپلیکیشن فیسبوک مسنجر پیغام های صوتی جابه جا شده بین کاربران مختلف را جهت آنالیز عملکرد هوش مصنوعی رونویسی می کرد. عده ای از کاربران معتقد بودند که اتخاذ چنین روشی امنیت حریم خصوصی کاربران را به شدت مورد تهدید قرار می دهد.

ضعف امنیتی توییتر در حفظ حریم خصوصی کاربران

به تازگی اطلاعاتی از شرکت فیسبوک منتشر شده است که نشان می دهد کاربران غیرمجاز با نفوذ به پیغام های صوتی ارسال شده در این شبکه اجتماعی، رونویسی از آن ها تهیه نموده و حریم خصوصی کاربران را مورد تهدید قرار دادند. همچنین بعضی از کاربران در قالب رونویس پیغام صوتی مطالبی غیراخلاقی و مبتذل را در این شبکه اجتماعی منتشر می نمایند.

توقف فعالیت سرویس رونویس پیغام صوتی در فیسبوک

کارشناسان فناوری معتقدند که فیسبوک به دلیل ترس از رسوایی مجدد و ایجاد دردسرهای بزرگ تر سرویس رونویس چت صوتی را غیرفعال کند. این کارشناسان همچنین گفتند: فیسبوک همیشه در حفاظت همه جانبه و صحیح از حریم خصوصی کاربران مشکل داشته و باید نظارت بر اپلیکیشن های زیر مجموعه خود را بیشتر کند.

علاوه بر نگرانی های موجود از انتشار رونویس پیغام های صوتی کاربران در فضای مجازی، صحبت هایی مبنی بر استراق سمع بعضی از این فایل های صوتی نیز مطرح شده است و کاربران زیادی را با نگرانی روبرو نموده است. فیسبوک پیش از این نیز بارها مورد اتهام نقص حریم خصوصی قرار گرفته بود و در مواردی نیز این اتهامات ثابت شده و به همین دلیل این شرکت آمریکایی را با جریمه های اقتصادی بسیار سنگین رو به رو نموده بود.

فیسبوک همیشه با سیاست مداران اتحادیه اروپا مشکل داشته و حتی در موردی خاص بیش از 5 میلیون دلار جریمه اقتصادی از سوی دولت های مختلف اروپایی برای فیسبوک در نظر گرفته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 272

به "پیغام های صوتی قربانی جدید نقض حریم خصوصی در فیسبوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام های صوتی قربانی جدید نقض حریم خصوصی در فیسبوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید