کاربرد میلگرد در صنایع ساختمانی

به گزارش نامیت، از قدیم الایام، ساخت اسکلت با استفاده از قطعات و مواد مختلف برای افزایش مقاومت ساختمان، وجود داشته است. اگر نیاز بود ارتفاع ساختمان از حد مشخصی افزایش داشته باشد یا این که مقاومت بنا اهمیت پیدا می کرد، فقط نمی شد آجر یا کاه گل را روی هم چید و انتظار داشت که یک خانه مناسب ساخته شود. بلکه باید یک اسکلت برای آن بنا می شد.

کاربرد میلگرد در صنایع ساختمانی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام راستین ساختار ایفا نیرو، ساخت اسکلت، علاوه بر استحکامی که به ساختمان می داد، می توانست پیش از اتمام بنا، یک طرح کلی از ساختمان نهایی را به تصویر بکشد. در واقع، ساخت اسکلت، کاربردی مشابه با اسکچ در طراحی گرافیک داشت.

در این متن با شرکت خرید آهن و فولاد آرسینکو باشید تا به بررسی این قطعه پرکاربرد یعنی میلگرد و انواع آن در صنعت ساختمان بپردازیم.

در ابتدا، انسان ها، توانایی استفاده گسترده از آهن را نداشتند. پایین بودن دانش فنی سبب شده بود تا دسترسی به این فلز، کار چندان راحتی نباشد. هر کشوری دسترسی محدودی به آهن داشت و این منابع محدود را هم معمولا به ساخت سلاح و کاربردهای نظامی اختصاص می داد.

اگر نیاز بود تا از این فلز در کاربردهای دیگری استفاده شود، قیمت بالای آن سبب می شد تا استفاده از آن، صرفا برای طبقه محدودی از جامعه ممکن باشد. در این دوره، هنوز هم بار اصلی ساختمان ها برای استحکام بیشتر، به دوش چوب ها (در طبقات اجتماعی پایین تر) و سنگ ها (برای طبقات اجتماعی بالاتر) بود. پس از مدتی، با گسترش دانش فنی بشر، دسترسی به آهن، برای همه افراد، هزینه پایین تری داشت.

با گسترش انقلاب صنعتی، هم امکان دسترسی به آهن افزایش یافت و هم با پیشرفت های فناورانه، امکان شکل دادن به آن برای استفاده های مختلف فراهم شد.

یکی از زمینه هایی که از این پیشرفت، تاثیر زیادی گرفت، صنایع ساختمان سازی بود. دیگر برای ساخت اسکلت ساختمان و زدن ستون های بنا، چوب و سنگ انتخاب های اول نبودند.

آهن در حجم کمتر، با کیفیت بسیار بالاتری می توانست این نیازها را برطرف کند. اما باز هم استفاده از آهن، به صورت خام یا شمش های ساده نبود. پس از مدتی، دانش فیزیک هم به کمک پیشرفت های فناورانه آمد و قطعات زیادی از این فلز پرطرفدار ساخته شد. علاوه بر این که استفاده از خود آهن رواج زیادی داشت، استفاده از آلیاژهای این فلز، به خصوص فولاد، هم گسترش زیادی یافته بود. دیگر ساختن برج های بلند و آسمان خراش های چشم نواز، رویایی دست نیافتنی نبود.

میلگرد آجدار، اسکلت اصلی ساختمان ها

ساخت میلگرد آجدار، یکی از مهمترین نوآوری ها در تولید این محصول بود. میلگرد آجدار، با توجه به ویژگی های ظاهری خاصی که داشت، می توانست کاملا در سطح بتنی قفل شود و کشش پایین آن را جبران کند. استفاده اصلی از این میلگرد، تحمل و انتقال فشار در فوندانسیون ساختمان ها است. اما در جاهای دیگر ساختمان نیز می توان استفاده از این محصول را مشاهده کرد.

می توان گفت یکی از اختراعاتی که توانست تغییر گسترده ای در صنایع ساختمانی ایجاد کند، اختراع میلگرد بود. با ساخت این محصول، هم هزینه تمام شده ساخت یک بنا کاهش پیدا می کرد و هم مقاومت بنا، به علت توجه به قوانین فیزیکی، به طرز چشمگیری بیشتر می شد.

استفاده از میلگرد، جای خود را در همه بخش های ساختمان پیدا کرده است. از فوندانسیون گرفته تا ساخت ستون ها و دیوارها، چارچوب های درب و پنجره یا حتی راه پله ها، رد پایی از استفاده از میلگرد به چشم می خورد. اما میلگرد هم با گذشت زمان، بهبودهای زیادی در فرآیند ساخت خود دید تا کارآیی محصول، به طرز چشمگیری افزایش یابد.

میلگرد، نقشی حیاتی در ساخت یک بنا ایفا می کند. استفاده از میلگرد در ساختمان به قدری اهمیت دارد که یکی از مهمترین فاکتورهای در تعیین قیمت آن محسوب می شود.

با افزایش قیمت میلگرد، معمولا قیمت مسکن نیز افزایش می یابد.

برای اطلاع از آخرین قیمت انواع میلگرد، سفارش و خرید انواع میلگرد، می توانید به وبسایت آرسینکو مراجعه کنید.تیم فروش این مجموعه، در تمام فرآیند خرید و پس از آن، به شما مشاوره های لازم را می دهند تا بهترین انتخاب را بر اساس نیازها و شرایط خود داشته باشید.

همچنین با توجه به این که میلگردها ساختمانی، تاثیر زیادی در کیفیت نهایی بنای ساخته شده دارند، می توانید بالاترین کیفیت میلگرد و سایر قطعات ساختمانی را از این وبسایت تهیه کنید.

میلگرد های VCN

یکی دیگر از انواع میلگردهای پر طرفدار، میلگرد VCN است. با توجه به ترکیب شیمیایی که در ساخت این میلگرد آلیاژی به کار رفته است، تحمل بالا در مقابل فشار و ضربه، از مهمترین ویژگی های این محصول فولادی است.

از طرفی دیگر، تحمل بالای میلگرد VCN در برابر دما باعث شده است تا استفاده از آن در سایر کاربردهای صنعتی نیز مشاهده شود. علاوه بر ساختمان سازی، استفاده از این محصول در ساخت ماشین های سنگین و حتی ساخت موتورهای جت، رواج زیادی دارد.

همانگونه که آلیاژهای فولادی انواع مختلفی دارند تا بتوانند با نیازهای مشتریان و تقاضای بازار سازگار باشند، میلگردهای فولادی نیز با استفاده از انواع آلیاژها، تولید می شود.

با یک گشت و گذار ساده در بازار محصولات فولادی، می توانید انواع میلگردها را ببینید که هر کدام، برای استفاده در شرایط خاص و پاسخ به نیازهای منحصر به فردی تولید شده اند.

برخی از این میلگردها، حتی برای صنایع ساختمانی مناسب نیستند و در ساخت محصولاتی مانند هوانوردها از آن استفاده می شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1561

به "کاربرد میلگرد در صنایع ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد میلگرد در صنایع ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید