کاهش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا با تزریق واکسن

به گزارش نامیت، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت ابتلای افراد واکسن زده به کرونا شدت بیماری و درصد مرگ و میر کاهش پیدا می نماید.

کاهش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا با تزریق واکسن

خبرنگاران شهرکرد - آقای احمدی گفت: از بین یک میلیون و 600 هزار دُز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تنها 10 مورد عارضه مشکوک گزارش شده است که پس از آنالیز های صورت گرفته ارتباط قطعی آن با واکسن ثابت نشد.

عوارض ناشی از تزریق واکسن به صورت خفیف وجود دارد که طبیعی است، اما عارضه جدی و یا موردی از فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان گزارش نشد.

تنها 10 مورد عارضه مشکوک در استان به ثبت رسیده که یا به دلیل واکنش اضطرابی و یا همزمانی بیماری ها اتفاق افتاده است که ارتباط قطعی آن با واکسن ثابت نشده.

بیشتر بخوانید

از 14 مورد فوتی ناشی از کرونا در استان طی هفته جاری، 13 مورد آن یا واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل ننموده بودند.

سن بالا، دارابودن بیماری زمینه ای نظیر دیابت، فشارخون بالا و بیماری های قلبی و نزدن واکسن سه دلیل فوت بیماران کرونایی در استان است.

واکسن های کرونا که از ابتدا تا به امروز برای مردم استان تزریق شده، همگی استاندارد بوده است و در مقابل ویروس کرونا ایمنی نسبی ایجاد می نماید و هیچ واکسن تاریخ گذشته و غیرایمنی در اختیار مردم قرار نمی گیرد.

99.5 درصد پزشکان استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت نموده اند و تا به امروز نوبت دوم واکسن برای 98.5 درصد و نوبت سوم برای 75 درصد از پزشکان تزریق شده است.

در صورت ابتلای افراد واکسن زده به کرونا شدت بیماری و درصد مرگ و میر کاهش پیدا می نماید.

ن

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1990

به "کاهش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا با تزریق واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا با تزریق واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید