آموزش 2750 هنرجوی صنایع دستی آذربایجان شرقی طی سه ماه نخست امسال

به گزارش نامیت، معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی از آموزش 2750 هنرجوی صنایع دستی استان طی سه ماه نخست امسال اطلاع داد.

آموزش 2750 هنرجوی صنایع دستی آذربایجان شرقی طی سه ماه نخست امسال

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین روز یکشنبه 29 تیرماه 99 در وبینار معاونان صنایعدستی کشور در مورد تداوم آموزش های صنایع دستی در دوران شیوع کرونا، گفت: صنایع دستی نیز هم زمان با شیوع ویروس کووید19، همچون سایر مشاغل با مسائل بسیاری روبرو شد و به دنبال این بحران، چالش های متعددی برای معرفی و عرضه آثار هنری هنرمندان به وجود آمد.

او در ادامه ضمن اشاره به ایجاد بازار مجازی صنایع دستی توسط اداره کل استان، بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی را یکی از راه های برون رفت از بحران کرونا برای هنرمندان بیان نمود و گفت: معرفی و عرضه آثار هنری در فضای مجازی یکی از اقدامات مؤثر در راستای جبران زیان های وارده به شرایط مالی و معاش هنرمندان است که با ایجاد فرصت عرضه مستقیم آثار به متقاضیان، موجب رونق این چرخه می گردد.

معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی اضافه کرد: به همین منظور اداره کل استان اقدام به ایجاد بازار مجازی صنایع دستی نموده است که این امکان را برای هنرمندان فراهم می سازد تا علاوه بر عرضه مستقیم آثار خود به معرفی و آموزش اثر هنری نیز بپردازند.

او با بیان اینکه به رغم شیوع ویروس کرونا، آموزش 26 رشته هنری طی امسال از محل اعتبارات عمرانی در حال انجام است، بیان نمود: آموزش های صنایع دستی در آذربایجان شرقی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در شهرها و 101 روستای استان برای 2750 نفر هنرآموز در حال انجام است.

بهآفرین از برگزاری دوره دانش افزایی برای فعالان حوزه صنایع دستی طی سال 99 اطلاع داد و گفت: طی سه ماه نخست امسال برای 330 نفر از فعالان حوزه صنایع دستی دوره دانش افزایی به صورت مجازی با هدف توانمندسازی و مهارت آموزی برگزار شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1056

به "آموزش 2750 هنرجوی صنایع دستی آذربایجان شرقی طی سه ماه نخست امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 2750 هنرجوی صنایع دستی آذربایجان شرقی طی سه ماه نخست امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید