افزایش اعتبارات برای حفاظت و بازسازی بناهای تاریخی آذربایجان غربی

به گزارش نامیت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به گستره فعالیت های این اداره کل جا دارد که اعتبارات لازم برای بازسازی، نگهداری و حفاظت بناهای تاریخی افزایش پیدا کند.

افزایش اعتبارات برای حفاظت و بازسازی بناهای تاریخی آذربایجان غربی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه های قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری امروز پنجشنبه 25 اردیبهشت 99 با شارلی انویه تکیه، نماینده منتخب آشوریان در مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفت وگو کرد.

او در این ملاقات با اشاره به خسارت های کرونا به بخش گردشگری اظهار کرد: بخش گردشگری بیشترین خسارت را از کرونا دید که با توجه به نبود دورنمای دقیق از شرایط کرونا در کشور، رونق گردشگری و به چرخه بازگشتن تأسیسات گردشگری کاری زمانبر بوده و برای همین منظور احتیاجمند توجه ویژه مجلس به این بخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه تناسبی بین اعتبار و مأموریت های این اداره کل وجود ندارد، اضافه نمود: اقداماتی که در این اداره کل انجام می گردد در بخش های حفاظتی، بازسازی، نگهداری و احیای بناهای تاریخی بوده که گستره وسیعی را شامل شده برای جامه عمل پوشاندن به همه این وظایف اعتبارات کافی و لازم احتیاج است.

او با بیان اینکه این اداره کل در بازسازی و احیای بناهای تاریخی تفاوتی قائل نمی گردد، توضیح داد: در سال های اخیر بازسازی و احیای کلیساهای تاریخی استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته به گونه ای که از سال 97 یک ردیف بودجه ملی و استانی برای بازسازی کلیساها استان ایجاد شده است.

جباری ادامه داد: تدوین سند جامع گردشگری استان اخیراً به تصویب رسید و ما خود را موظف به تدوین این سند می دانیم.

او اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان در سال های اخیر از رتبه 29 کشوری به رتبه چهارم کشوری از نظر شاخص های ملی مانند میزان سرمایه گذاری، تخت های اقامتی و تعداد گردشگران ورودی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با تشکر از همکاری های نمایندگان سابق مجلس با اداره کل استان، گفت: در دوره جدید مجلس نیز این همکاری و تعاملات بیشتر خواهد شد.

در مجلس از میراث فرهنگی حمایت خواهم کرد

شارلی انویه تکیه نماینده منتخب آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده به خوبی با ظرفیت های گردشگری ارومیه و آذربایجان غربی آشنا هستم، گفت: به عنوان یکی از نمایندگان مجلس تمام کوشش خود را برای توسعه عمرانی در حوزه میراث فرهنگی به کار خواهم گرفت تا حدودی کمبودها و کاستی های گذشته در این بخش جبران گردد.

او توضیح داد: آذربایجان غربی دارای مناطق ناشناخته و طبیعت بکر زیادی است که عموم مردم با آن آشنایی ندارند که باید به همگان معرفی گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 897

به "افزایش اعتبارات برای حفاظت و بازسازی بناهای تاریخی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتبارات برای حفاظت و بازسازی بناهای تاریخی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید