در صبحانه خوری ضرغامی چه گذشت؟

به گزارش نامیت، در نخستین صبحانه خوری عزت الله ضرغامی در کسوت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اهالی گردشگری، درباره واکسیناسیون مشاغل گردشگری در اولویت و پیگیری جریمه های بسته حمایتی کرونا، قول و قراری گذاشته شد.

در صبحانه خوری ضرغامی چه گذشت؟

به گزارش خبرنگاران، ضرغامی که از روز پنجشنبه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تحویل گرفته، اولین قرار صبحانه خود را با رییس جامعه هتلداران گذاشت و درباره آن توئیت کرد: امروز آخرین صبحانه کاری ام در پاستور با آقای جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور بود. جلساتم را با تشکل های صنفی، مردم نهاد، فعالان و بازیگران اصلی حوزه مأموریتی وزارتخانه آغاز کرده ام. اطلاعات و تحلیل های آنان دست اول و میدانی است.

جمشید حمزه زاده ـ رییس جامعه هتلداران ایران ـ هم این دیدار را مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگاران گفت: جسله طولانی ای بود، آقای ضرغامی بیشتر از دو ساعت وقت گذاشت و درباره مسائل صنعت گردشگری به ویژه آُسیب های کرونا گفت وگو شد. پیشنهاد شد در تدوین، تنظیم، بازنگری و اجرای برنامه های فوری همچون برنامه هفتم توسعه، برنامه ملی گردشگری، سند راهبردی و توسعه گردشگری همکاری بیشتری بین بخش خصوصی و دولت صورت گیرد.

او اضافه نمود: آقای ضرغامی در این نشست، درباره تقویت بخش خصوصی و تشکل ها و تفویض اختیارات به این بخش، علاقه مندی نشان داد که باید برای آن راه حل پیدا کرد. همچنین پیشنهاد کرد هتلداران ایران با هتل های زنجیره ای در خارج از کشور برای تبادل بیشتر ارتباط برقرار کنند. تاکید جدی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت هتل است، به نظر آمد که اصلا اعتقادی به ورود دولت به هتل سازی ندارد و لازمه آن را تعریف بسته های حمایتی سرمایه گذاری دانست.

رییس هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران با اشاره به مطالبات و پیشنهاداتی که در این دیدار مطرح کرده است، اظهار کرد: پیگیری واکسیناسیون مشاغل گردشگری در اولویت از جمله مطالبه های جدی ای بود که از آقای ضرغامی درخواست پیگیری کردم. مالیات بر تاسیات گردشگری که قرار بود در دوران کرونا امهال شود، اما نه تنها امهال نشد که 10 درصد هم جریمه مشمول آن شده است و همچنین، بیمه سهم کارفرما که مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا باید امهال می شد، اما اکنون با دو درصد جریمه، دریافت می شود و مصوبه امهال آن هم اجرا نشده است، در جلسه صبحانه با آقای ضرغامی مطرح و قرار شد پیگیری های لازم در این باره انجام شود. اتفاقا یکی از دغدغه های آقای ضرغامی بسته حمایتی کرونا است.

عزت الله ضرغامی که بر تقویت اقتصاد گردشگری در برنامه های خود تاکید مکرر داشته، دیدارهای خود را با فعالان گردشگری آغاز کرده است که مشورت با اولویتِ بخش خصوصی، برخلاف سنت رؤسای پیشین، اقدام مثبت او ارزیابی شده است، در عین حال که تاکیدهای مکرر ضرغامی بر درآمدزایی از گردشگری و نگاه کمّی به میراث فرهنگی و صنایع دستی، واکنش ها و نگرانی هایی را از سوی فعالان این حوزه در پی داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1706

به "در صبحانه خوری ضرغامی چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صبحانه خوری ضرغامی چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید