امکان تامین آب بعضی محصولات کشاورزی در فصل تابستان برای خوزستان وجود ندارد

به گزارش نامیت، معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به کاهش آورد رودخانه های خوزستان با شرایط خشکسالی شدید در غالب حوزه های آبریز روبرو هستیم.

امکان تامین آب بعضی محصولات کشاورزی در فصل تابستان برای خوزستان وجود ندارد

خبرنگاران اهواز - علی شهبازی می گوید: از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ورودی سد ها مجموعا حدود 5 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به میانگین بلند مدت 31 درصد کاهش داشته است.

او گفت: به طور نسبی بیشترین کاهش در ورودی های سد کرخه بود که به طور میانگین حدود 56 درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش آورد وجود داشت.

بر اساس اطلاعات سازمان آب و برق خوزستان تا به امروز مجموعا حدود 20 درصد ذخیره مفید سد ها پر شده.

در بین سد ها، کرخه شرایط بحرانی تری دارد به شکلی که حدود یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش حجم ذخیره مخزن سد رخ داده.

به گفته آقای شهبازی در زنجیره سد های کارون نیز به همین ترتیب حدود یک میلیارد متر مکعب نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حجم ذخیره کمتری وجود دارد که معادل 41 درصد کاهش نسبت به زمان مشابه پارسال را نشان می دهد.

معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستان یادآور شد که اطلاعیه ای در مورد امکان تامین نشدن آب کشت های پر مصرف به ویژه شلتوک در فصل تابستان به توجه به حجم ذخایر و آورد های سد ها برای کشاورزان صادر شده.

ن

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1953

به "امکان تامین آب بعضی محصولات کشاورزی در فصل تابستان برای خوزستان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تامین آب بعضی محصولات کشاورزی در فصل تابستان برای خوزستان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید