باتری ایستگاه فضایی بین المللی در راهپیمایی فضایی تازه ناسا به روز شد

به گزارش نامیت، با انجام یک راهپیمایی فضایی دیگر، فضانوردان ناسا کوشش چهار ساله برای به روزرسانی باتری ایستگاه فضایی بین المللی را با موفقیت به خاتمه رساندند.

باتری ایستگاه فضایی بین المللی در راهپیمایی فضایی تازه ناسا به روز شد

فضانوردان ناسا، مایک هاپکینز (Mike Hopkins) و ویکتور گلاور (Victor Glover) برای دومین بار در سال 2021 از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند تا مجموعه ای از راهپیمایی های فضایی که از سال 2017 برای به روزرسانی منبع تغذیه ایستگاه شروع شده بود، به خاتمه برسانند. در این راهپیمایی نصب باتری لیتیوم-یون جدید تکمیل شد و کنترل نماینده های پرواز در مرکز هوستون با استفاده از بازوی عظیم رباتیک ایستگاه فضایی بین المللی آخرین جفت باتری قدیمی این آزمایشگاه مداری را با یک باتری جدید جایگزین کردند.

اگرچه راهپیمایی فضایی دیرتر از برنامه ریزی و در ساعت 07:56 منطقه زمانی شرقی (16:26 به وقت تهران) شروع شد، اما هاپکینز و گلاور حدود یک ساعت زودتر و در 13:16 منطقه زمانی شرقی (21:46 به وقت تهران) عملیات را به خاتمه رساندند. آن ها در این راهپیمایی فضایی همچنین کارهای دیگری از جمله نصب دوربین های تازه را انجام دادند. در این راهپیمایی فضایی فضانوردان شاهد مناظر بی نظیری از زمین بودند و همین موضوع باعث شد تا خسته نباشد مرکز کنترل زمینی به آن ها کمی متفاوت باشد: بله، از منظره لذت ببرید. شما امروز کار عظیمی انجام دادید و پیروز شدید

با به روزرسانی تازه ایستگاه فضایی بین المللی اکنون به 24 باتری لیتیوم-یون مجهز شده است تا انرژی جمع آوری شده توسط پنل های خورشیدی را ذخیره کند. هر یک از باتری های عظیم و جعبه ای ایستگاه بیش از 180 کیلوگرم جرم دارند و هنگامی که این آزمایشگاه مدار در حال گذر از شب زمین است، روشنایی ایستگاه را تأمین می نمایند. این باتری ها به اندازه ای قوی هستند که فقط نیمی از آن ها برای تأمین انرژی مشابه باتری های قدیمی نیکل-هیدروژنی ایستگاه کافی هستند.

پس از خرابی یکی از باتری های جدید که دو سال پیش نصب شد و به ناچار باید تعویض می شد، این به روزرسانی تازه بیش از حد انتظار طول کشید. در کل، برای انجام کار به روزرسانی باتری به 14 راهپیمایی فضایی احتیاج بود. ناسا انتظار دارد که این باتری های تازه تا خاتمه عمر عملیاتی ایستگاه فضایی بین المللی دوام بیاورند. این آژانس میخواهد تا خاتمه دهه جاری میلادی فعالیت های دولتی در ایستگاه را متوقف کند و بر روی سفر به نقاط دیگر مانند ماه و مریخ متمرکز گردد.

  • 20 سال نگهداری از ایستگاه فضایی بین المللی ارزشش را داشته است؟

گلاور و هاپکینز در این راهپیمایی فضایی دوربین جدیدی را در آزمایشگاه آمریکایی دنسیتی (Destiny) ایستگاه نصب کردند و همچنین قطعاتی را در دوربین خارج از آزمایشگاه ژاپنی ایستگاه به نام کیبو (Kibo) به معنی امید (Hope) تعویض کردند.

این دو فضانورد در روزهای گذشته نخستین راهپیمایی فضایی سال 2021 را انجام داده بودند اما تکمیل عملیات به راهپیمایی های فضایی بعدی موکول شده بود. همچنین به منظور آماده شدن ایستگاه برای نصب صفحات خورشیدی دیگری که برای تحویل در اواخر سال آماده می شوند، فضانوردان حدود یک ماه آینده دو راهپیمایی فضایی دیگر انجام خواهند داد. در حال حاضر هفت فضانورد شامل چهار آمریکایی، دو کیهان نورد روس و یک فضانورد ژاپنی، در ایستگاه فضایی بین المللی ساکن هستند.

  • مهم ترین مأموریت های فضایی سال 2021

عکس کاور: نمایی از بازوی ایستگاه فضایی بین المللی در عملیات راهپیمایی فضایی 1 فوریه 2021 (13 بهمن)

Credit: NASA

منبع: New York Post

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1406

به "باتری ایستگاه فضایی بین المللی در راهپیمایی فضایی تازه ناسا به روز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری ایستگاه فضایی بین المللی در راهپیمایی فضایی تازه ناسا به روز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید