صربستان : توسعه روابط با ایران اولویت ما است

به گزارش نامیت، تهران (پانا) - رئیس کمیته امور خارجی مجلس صربستان در دیدار با سفیر کشورمان در بلگراد با اشاره به روابط خوب و رو به رشد دو کشور گفت :توسعه روابط همه جانبه با ایران برای ما اولویت دارد.

صربستان : توسعه روابط با ایران اولویت ما است

به گزارش ایرنا، ژارکو اوبرادوویچروز پنجشنبه در ملاقات با رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان اضافه کرد: ایران کشور عظیمی است و اگر چه صربستان کشور کوچکی به لحاظ مساحت و جمعیت است، اما از نظر رفتار بین المللی از صندلی خوبی برخوردار است و طی سال های اخیر شاهد تبادل هیات های پارلمانی در بالاترین سطح بین دو کشور بوده ایم.

وی توضیح داد: دو کشور صربستان و ایران از ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری ها به ویژه در حوزه های انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و گردشگری برخوردار هستند. نباید اجازه دهیم مسائل بین المللی روی روابط دوجانبه تاثیر منفی بگذارد. از ایران به خاطر اتخاذ مواضع اصولی مبنی بر حمایت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها قدردانی می کنیم.

اوبرادوویچ با بیان اینکه صربستان در رهگذر الحاق به اتحادیه اروپا قرار گرفته است، گفت: این جهت مانع از توسعه روابط با دیگر حوزه ها و کشورها نخواهد شد و ما به گفت و گو و تعامل با تمامی کشورها برای حفاظت از منافع صربستان معتقد هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه وزن و اعتبار کشورها را در صحنه های بین المللی، استقلال عمل و پایبندی کشورها به اصول و تعهدات پذیرفته شده معین می نمایند، گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به ارتقای همکاری ها با جمهوری صربستان در منطقه مهم بالکان است. همکاری های پارلمانی همیشه مقوم همکاری در دیگر حوزه ها بوده و امیدواریم که در دوره جدید شاهد تحولات بیشتر و بهتر دو کشور باشیم.

حسن پور تاکید نمود: ایران همیشه از گفت و گو و تعامل مثبت و سازنده در روابط با کشورها استقبال و حمایت نموده و حتی در این عرصه پیشقدم شده است. توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 مانند اعلای این رویکرد محسوب می گردد. آمریکا که نقش اصلی را در دستیابی به توافق هسته ای داشت با خروج از توافق این دستاورد عظیم دیپلماتیک و امنیتی را به مخاطره انداخت.

سفیر کشورمان در این ملاقات اضافه کرد: ایران به خاطر مبارزه با سلطه و رفتارهای ظالمانه، پایبندی به اصول و خودداری از سیاسی کردن اصول و ارزش ها در روابط بین المللی، تحت فشارها و تحریم های حداکثری و غیرقانونی یکجانبه قرار گرفته و راه مقاومت حداکثری را پیشه نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1334

به "صربستان : توسعه روابط با ایران اولویت ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صربستان : توسعه روابط با ایران اولویت ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید