بازگشایی مرز تجاری لطف آباد پس از 9 ماه

به گزارش نامیت، سخنگوی گمرک گفت: مرز تجاری لطف آباد خراسان رضوی با ترکمنستان، صبح فردا (سه شنبه) پس از 9 ماه، به صورت محدود بازگشایی می گردد.

بازگشایی مرز تجاری لطف آباد پس از 9 ماه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید روح اله لطیفی گفت: تردد کامیون ها که در مرز لطف آباد خراسان رضوی پس از شیوع بیماری کووید 19، از سوی ترکمنستان ممنوع شده بود، صبح فردا (11 آذر ماه) به صورت ترانشیپ منت و با جابه جایی و تغییرکشنده، بازگشایی می گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در دو مرز سرخس خراسان رضوی و اینچه برون استان گلستان، تبادل کالا به صورت ریلی و در مرز سرخس، همزمان با راستا ریلی و جاده ای به صورت محدود فعال است که با بازگشایی مرز لطف آباد، سه مرز از چهار مرز ایران با ترکمنستان فعال خواهد شد.

سخنگوی گمرک توضیح داد: با کاهش تردد کامیون های تجاری با رویه های واردات، صادرات و ترانزیت از مرز های چهار گانه با ترکمنستان، با هماهنگی دستگاه های مرتبط با تجارت خارجی و دستگاه دیپلماسی با ترکمنستان شاهد افزایش تبادل کالا از راستا ریلی بودیم و دو کریدور جایگزین کتای و ایران، افغانستان و ازبکستان نیز در این مدت فعال شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی راستا دریایی از بندر امیرآباد مازندران با شناور های رو رو، از دیگر اقدامات اجرا شده است تا تجارت کشور به آسیای میانه و روسیه متوقف نگردد که از چند روز گذشته این راستا فعال شده است.

لطیفی گفت: با درخواست عشق آباد، بازگشایی محدود مرز لطف آباد پیگیری شد و از فردا 10 کامیون با جابجایی کشنده، می توانند محموله های تجاری خود را به مقصد ترکمنستان، یا ترانزیت از راستا ترکمنستان به مقصد منتقل نمایند.

لازم به ذکر است با شروع شیوع کرونا در ایران از اسفندماه سال 98 بیشتر مرز ها کشور بسته شدند و تجارت ایران با دنیا کاهش قابل توجهی پیدا کرد، اما با گذشت زمان، به مرور مرز ها بازگشایی شدند به طوری که در خردادماه تنها در سه درصد از مرز های ایران با کشور های همسایه ممنوعیت تردد وجود داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1288

به "بازگشایی مرز تجاری لطف آباد پس از 9 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مرز تجاری لطف آباد پس از 9 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید