برقراری تبادلات ایران و اتحادیه اروپا در حوزه نهاده های کشاورزی

به گزارش نامیت، رئیس انجمن کود و سم با اشاره به اتصال ایران به اتحادیه اروپا در حوزه نهاده های کشاورزی گفت: این امر باعث می گردد که شرایط فراوری و واردات نهاده های بخش کشاورزی براساس استانداردهای روز جهان صورت گیرد.

برقراری تبادلات ایران و اتحادیه اروپا در حوزه نهاده های کشاورزی

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرنگاران، سیدمهدی حسینی امروز در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اعلام خبر اتصال ایران به اتحادیه اروپا در حوزه نهاده های کشاورزی اظهار کرد: براین اساس استانداردهای روز اتحادیه اروپا در ایران نیز مورد توجه قرار می گیرد و سموم و بذور براساس استانداردهای روز جهان فراوری و وارد می گردد.

وی با اشاره به اینکه سموم پرخطر نیز به کشور وارد و مصرف می گردد گفت: این شرایط باعث می گردد که سموم پرخطر کمتر به کشور وارد گردد و شرایط صادرات بیشتر محصولات کشاورزی را فراهم می نماید.

رئیس انجمن کود و سم ادامه داد: تعرفه واردات نهاده های بخش کشاورزی از جمله کود و سم به کشور 46 درصد است که این امر باعث شده قاچاق سموم و کود به کشور افزایش یابد.

حسینی توضیح داد: 93 درصد سمومی که در کشور مصرف می گردد کم خطر و مناسب نیست و آمارهایی که توسط مسئولین دولتی ارائه می گردد دقیق نیست.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به برگزاری همزمان روز مزرعه در ایران با سایر کشورهای جهان گفت: براساس همکاری اتاق بازرگانی ایران و جهاد کشاورزی سال آینده روز مزرعه همزمان با جهان در ایران برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 766

به "برقراری تبادلات ایران و اتحادیه اروپا در حوزه نهاده های کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری تبادلات ایران و اتحادیه اروپا در حوزه نهاده های کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید