تاسیسات نمک زدایی شماره 2بوشهر 69 درصد پیشرفت دارد

به گزارش نامیت، وزیر نیرو فرایند اجرای تاسیسات نمک زدایی شماره 2بوشهر را با توان تامین 35 هزار متر مکعب آب، آنالیز کرد.

تاسیسات نمک زدایی شماره 2بوشهر 69 درصد پیشرفت دارد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بوشهر، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از طرح خرید تضمینی آب از تاسیسات نمک زدایی شماره 2بوشهر به روش BOO که قادر به تامین 35 هزار متر مکعب آب شهروندان بوشهری است، بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در حاشیه بازدید وزیر نیرو از این طرح گفت: با اجرای این طرح مشکل آب آشامیدنی شهر بوشهر رفع می گردد.

عبدالحمید حمزه پور اضافه نمود: این طرح 69 درصد پیشرفت دارد و انتظار داریم با تخصیص های مناسب مرحله اول آن با 12 هزارمتر مکعب تا انتها سال جاری به بهره برداری برسد.

او ادامه داد: اعتبار طرح، هفت هزار میلیارد ریال است که برای سرمایه گذاری آب شیرین کن، اجرای خط انتقال و برق رسانی هزینه می گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اعلام این که هدف دولت، تکمیل طرح های با درصد بالای پیشرفت است، اسم کرد: کوشش می کنیم با پیگیری های مورد احتیاج، تاسیسات نمک زدایی شماره 2بوشهر تا سال 1401 به بهره برداری کامل برسد.

بیشتر بخوانید

وزیر نیرو از طرح ارتقاء کیفیت آب روستاهای دشتی با ظرفیت فراوری 250 مترمکعب در روز بازدید کرد.

حدود 25 میلیارد ریال برای ساخت و نصب تجهیزات مورد احتیاج این طرح هزینه شده است.

سامانه ارتقای کیفیت آب در روستا ها یکی از طرح های پیروز معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری است که این امکان را به روستا ها می دهد تا بتوانند با روش های نوین، منابع آبی در دسترس که دچار مسائل کیفی می شوند را تبدیل به منابع آبی پایدار نمایند.

این مدل از کیفی سازی آب، در چندین نقطه از استان بوشهر با استفاده از فناوری های پیشرفته علمی شروع شده که سبب بازگشت آب های غیرقابل استفاده به آب های باکیفیت شده است.

وزیر نیرو با حضور در اسکله بندر دلوار شهرستان تنگستان در استان بوشهر به گفت وگو با صیادان پرداخت تا شنوای مسائل این قشر برای چاره جویی دولت از گرفتاری های آن ها باشد.

لزوم تسریع در ساخت موج شکن، تامین زیرساخت های آب و برق و امنیت اسکله از مهم ترین خواسته های صیادان دلواری از وزیر نیرو به اسم نماینده رئیس جمهوری در این ملاقات بود.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1766

به "تاسیسات نمک زدایی شماره 2بوشهر 69 درصد پیشرفت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیسات نمک زدایی شماره 2بوشهر 69 درصد پیشرفت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید