خبرنگاران کاهش 14 درصدی فوتی های کرونایی خوزستان

به گزارش نامیت، اهواز - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کاهش 14 درصدی موارد فوت کرونایی در خوزستان اطلاع داد.

خبرنگاران کاهش 14 درصدی فوتی های کرونایی خوزستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه در نشست مدیریت کرونا خوزستان که در اهواز برگزار گشت گفت: موارد بیماری در هفته منتهی به ششم فروردین ماه نسبت به هفته قبل 13 درصد کاهش یافته همچنین موارد بستری چهار درصد کمتر شده است.

بروز بیماری در شهرستان هفتگل نسبت به دیگر نقاط استان بیشتر است

وی با بیان اینکه بروز بیماری در شهر اهواز 17 درصد کاهش یافته است اضافه کرد: بروز بیماری در شهرستان های شادگان و کارون 46 و 52 درصد کاهش یافته است ولی در بهبهان، ایذه، دهدز و اندیمشک به ترتیب 34، 22، 29 و 59 درصد افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بروز بیماری در شهرستان هفتگل نسبت به دیگر نقاط استان بیشتر است. در هفتگل به ازای یکصد هزار نفر، یک هزار و 400 نفر مبتلا شدند که بسیار خطرناک است . در شهرستان اهواز به ازای یکصد هزار نفر، 672 مبتلا به کرونا هستند.

فوت 136 نفر در هفته منتهی به 6 فروردین

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد فوت هفتگی در پیک اول بیماری 220 نفر بود که این رقم در هفته آخر سال 99 به 224 نفر افزایش یافت اما در هفته منتهی به 6 فروردین ماه 136 نفر فوتی داشتیم و میانگین سن فوت شده ها 66 سال است.

ابول نژادیان گفت: فرایند بروز بیماری در هفته آخر سال 99، یک هزار و 98 نفر بودکه این تعداد اکنون به 2 هزار و 104 نفر رسیده است که امیدوارم با اعمال شدید محدودیت ها تا قبل از ماه رمضان از پیک بیماری خارج شویم.

روزانه سه هزار و 600 نفر به مراکز منتخب مراجعه می نمایند

وی ادامه داد: در یکم فروردین ماه روزانه 164 بیمار بستری داشتیم که این تعداد امروز به 128 بیمار کاهش یافته است. تعداد مراجعه به مراکز منتخب ما در هفته پایانی سال 99 که تا 2 هزار و 100 نفر کاهش یافته بود اکنون به سه هزار و 600 نفر رسیده است. فرایند مراجعه به بیمارستان ها در هفته آخر اسفند در حدود 2 هزار و 400 مورد بود که این تعداد در روز دوم فروردین ماه افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه فرایند کاهشی موارد بستری از روز پانزدهم اسفند در اهواز آغاز و در روز سی ام متوقف شد گفت: فرایند سرپایی های اهواز در روز اول فروردین از 250 به 500 نفر رسید همچنین تعداد بستری ها از 70 نفر به 80 نفر افزایش یافت اگرچه اکنون موارد بستری کاهش یافته است.

شرایط بیماری در شوش نگران نماینده است

وی اضافه کرد: آمار بستری ها در شهرستان شوش نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر است. شهرستان شوش حدود 80 بیمار بستری دارد و روزانه 12 بیمار بستری می شوند که این موضوع بسیار نگران نماینده است.

ابول نژادیان گفت: روز قبل 19 هزار و 615 تست کرونا انجام دادیم که نسبت به سایر استان ها بالاتر است. هر چه تعداد تست بیشتری انجام دهیم بیماریابی بهتری خواهیم داشت که این موضوع به مهار بیماری یاری می نماید.

در حال حاضر 11 شهرستان خوزستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1482

به "خبرنگاران کاهش 14 درصدی فوتی های کرونایی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 14 درصدی فوتی های کرونایی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید