خبرنگاران 30 بیمار کرونایی در دزفول بستری هستند

به گزارش نامیت، دزفول- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان گفت: در حال حاضر 30 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان عظیم دزفول بستری هستند.

خبرنگاران 30 بیمار کرونایی در دزفول بستری هستند

به گزارش خبرنگاران علی قمیشی دوشنبه شب به رسانه های دزفول بیان کرد: طبق آنالیز میدانی و تحلیل آمارها از حدود 2 هفته پیش با افزایش بیماران کرونایی در دزفول روبرو شدیم و هشدارهایی داده شد تا با رعایت پروتکل ها، بیماری شدت نگیرد .

وی اضافه نمود: در شرایط بحرانی شدت دریافت بیماری و ضرورت خدمات رسانی به بیماران، تمام قد در خدمت بیماران هستیم و این آمادگی را داریم تا درصورت ازدیاد بیماری با مشکل روبرو نشویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شرایط تا ماه های آینده نرمال نیست و هرگونه تجمع ممکن است موجب تشدید و انتقال بیماری گردد لذا تجمع 30 نفره با وجود یک بیمار ممکن است یک واکنش زنجیره ای ایجاد کند.

وی با تاکید بر لزوم قطع زنجیره کرونا اضافه نمود: اگر تجمع ها ادامه یابند شرایط بیماری تشدید می گردد مگر اینکه 90 درصد مردم واکسن بزنند.

قمیشی اظهارداشت: کرونا بخشی از زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و اگر در این مدت فردی را از دست دهیم این سرمایه انسانی غیرقابل بازگشت است لذا پروتکل های بهداشتی باید همچنان رعایت شوند.

وی با بیان اینکه از حدود 2 هفته پیش شاهد افزایش تست های مثبت کرونا هستیم، اضافه نمود: انتظار می رود آمار بستری ها و مرگ و میرها نیز بیشتر گردد؛ در حال حاضر مسئله ای در کنترل و درمان بیماران کرونایی نداریم ولی نگران روبرو شدن با پیک بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص واکسیناسیون کرونا نیز گفت: فراوریات شرکت هایی که واکسن فراوری می نمایند، جوابگوی احتیاج جامعه نیست؛ کشورهایی که فراورینماینده واکسن هستند واکسن را در اختیار مردم کشورشان قرار می دهند.

وی با بیان اینکه کشورمان پس از تست انسانی، فراوری نماینده واکسن خواهد بود، اضافه نمود: واکسن در مرحله نخست در اختیار گروه های هدف نظیر کادر درمانی قرار می گیرد تا قدرت ارائه خدمت به بیماران کرونایی را داشته باشند.

شرایط کرونا در اغلب شهرستان های استان خوزستان نظیر دزفول در چند روز اخیر از آبی به زرد تغییر نموده و درصورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی احتمال نارنجی و قرمز شدن آن نیز وجود دارد.

استاندار خوزستان شنبه گذشته در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد موارد بستری ناشی از شیوع ویروس کرونا در خوزستان از 85 نفر روزانه به 260 نفر، معادل سه برابر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1433

به "خبرنگاران 30 بیمار کرونایی در دزفول بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 بیمار کرونایی در دزفول بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید