خلاصه ای از علل ایجاد نفخ در طی تخمک گذاری و درمان آن

به گزارش نامیت، احساس نفخ اگرچه آزار دهنده است اما اولین علامت تخمک گذاری می باشد. با خواندن ادامه مطلب این مقاله جزئیات بیشتری راجع به نفخ در دوره تخمک گذاری و درمان آن بدانید.

خلاصه ای از علل ایجاد نفخ در طی تخمک گذاری و درمان آن

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

احساس نفخ اگرچه آزار دهنده است اما اولین علامت تخمک گذاری می باشد. با خواندن ادامه مطلب این مقاله جزئیات بیشتری راجع به نفخ در دوره تخمک گذاری و درمان آن بدانید.

هنگامی که یک زن تخمک گذاری می نماید در مرحله باروری است. قبل از تخمک گذاری، علائم متعددی وجود دارد نشان از نزدیک شدن تخمک گذاری است. نفخ شکم در طی تخمک گذاری یکی از نشانه های تخمک گذاری است. میزان احساس نفخ و باد شکم در زنان فرق دارد یکی از نشانه های مثبت است که نشان می دهد که تخمک گذاری اجرا شده است.

فشار ناگهانی در ناحیه شکمی هم ممکن است در اثر نفخ ایجاد گردد. این علائم نشان دهنده تغییراتی است که در بدن یک زن در طول بارداری اولیه ایجاد می گردد. با این حال،در برخی از زنان ممکن است احساس خستگی و افزایش وزن را نشان دهد

علل

همانطور که قبلا ذکر شد، نفخ یکی از علائم فیزیکی تخمک گذاری است که بیشتر زنان تجربه می نمایند. در طول این زمان، سطح هورمون ها در بدن افزایش می یابد. تغییرات در سطح هورمون می تواند منجر به تغییراتی در بدن گردد. گرایش به غذاهای خاص هم ممکن است در طول این دوره مانند مصرف نمک افزایش می یابد و زنان ممکن است تمایل به خوردن غذاهای که نمک زیاد دارند مثل پنیر، چیپس و دیگر غذاهای فرآوری شده داشته باشند. مصرف بیش از حد این غذاهای شور سبب حفظ آب در بافتها می گردد که می تواند باعث نفخ و پف کردن یا افزایش وزن در طی تخمک گذاری گردد.

گاهی اوقات احساس نفخ ممکن است به صورت گاز در شکم باشد. برخی از زنان هم وزن اضافه می نمایند زیرا بدن تمایل به حفظ آب دارد که در بافت ها انباشته می گردد. این یکی از دلایل اصلی احساس افزایش وزن در طی تخمک گذاری است. احتباس آب ممکن است باعث تورم در بازوها و پاها گردد. شکم ممکن است هنگام لمس احساس سوزش و نرم شدن کند.

نشانه های دیگری از تخمک گذاری ممکن است شامل گرفتگی شکمی باشد که ممکن است پیش از احساس نفخ ظاهر گردد. نفخ به علت آزاد شدن تخمک از تخمدان ایجاد می گردد. درد در سینه ها علت دیگر تخمک گذاری است. برخی از زنان بعلاوه ممکن است احساس بالاتری برای بوییدن و طعم داشته باشند. نوسانات ذهنی و افزایش انفجار انرژی هم یکی از نشانه های پیشگویی تخمک گذاری است. در موارد نادر، استفراغ ناشی از تهوع و سردرد در برخی از زنان ایجاد می گردد.

درمان

شما می توانید کاملا راحت احساس نفخ را از بین ببرید، و بعلاوه از عود آن جلوگیری کنید. با افزایش مصرف آب و کاهش مصرف مواد غذایی ناخواسته، که دارای غلظت بالا نمک است نفخ را کاهش دهید. تغییر در رژیم غذایی که شامل غذاهایی است که مانع از حفظ آب و ایجاد گاز در بدن می گردد به کاهش نفخ یاری می نماید.

ورزش معمول، مانع از افزایش وزن می گردد.

شما بعلاوه می توانید از داروهای ضد بارداری برای دفع بیش از حد آب از بدن خود بهره ببرید. دیورتیک ها آب اضافی از بافت ها را از بین می برند، در حالی که میزان لازم آب بدن را حفظ می نمایند. برای ارائه خدمات بهداشتی به متخصص بیماری های زنان مراجعه کنید، که ممکن است مشکل شما را تشخیص داده و دارو مورد احتیاج را تجویز کند.

اگر در طول این مرحله ناراحتی یا درد احساس می کنید، به متخصص زنان مراجعه کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1770

به "خلاصه ای از علل ایجاد نفخ در طی تخمک گذاری و درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاصه ای از علل ایجاد نفخ در طی تخمک گذاری و درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید