درمان سرطان پروستات با داروی سرطان سینه

به گزارش نامیت، محققان می گویند دارویی که برای درمان سرطان سینه فراوری شده می تواند فرایند پیشرفت سرطان پروستات را در افراد آهسته کند.

درمان سرطان پروستات با داروی سرطان سینه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یکی از داروهایی که برای درمان سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرد می تواند ژن هایی را مورد هدف قرار دهد که عامل سرطان پروستات هستند.

پژوهش در خصوص این دارو که Olaparib نام دارد، کماکان ادامه دارد و تا به حال از آن برای مداوای سرطان های سینه و تخمدان استفاده شده است. داروی یادشده که به صورت قرص مورد استفاده قرار می گیرد، دارای پروتئینی به نام PARP است، که نقش مهمی برای تعمیر دی ان ای های آسیب دیده ایفا می نماید.

این دارو در مواجهه با سلول های آسیب دیده به علت سرطان پروستات، با استفاده از همین پروتئین می تواند هم دی ان ای های آسیب دیده را ترمیم کند و هم موجب رشد آنها گردد. محققان آمریکایی و انگلیسی قصد دارند با تحقیقات بیشتر بر روی این دارو دریابند چگونه می توان از آن برای مقابله با سرطان پروستات بهره گرفت.

در آزمایشی که با استفاده از این دارو بر روی 387 مرد مبتلا به سرطان پروستات انجام شده، فرایند ترمیم تمامی 15 ژن دی ان ای آسیب دیده آنها شروع شد. این در حالی است که در خصوص افرادی که از داروی یادشده استفاده نکردند این فرایند ترمیم رخ نداد و شرایط آنها در ماه های بعدی بدتر شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 939

به "درمان سرطان پروستات با داروی سرطان سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سرطان پروستات با داروی سرطان سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید