دومین رقیب لوکاشنکو نیز از بلاروس گریخت

به گزارش نامیت، یک خبرنگار آمریکایی در توییتی خبر داد که دومین رقیب رئیس جمهوری بلاروس نیز این کشور را ترک کرده و اکنون در روسیه به سر می برد.

دومین رقیب لوکاشنکو نیز از بلاروس گریخت

کریستوفر میلر خبرنگار تارنمای آمریکایی بازفید (Buzzfeed) ساعاتی پیش در صفحه توییتر خود نوشت که ورونیکا تسپکالو (Veronika Tsepkalo) را به بازداشت تهدید کرده بودند و او نیز بلاروس را ترک کرده است. از میان سه خانم رقیب الکساندر لوکاشنکو تنها ماریا کولسنیکووا (Maria Kolesnikova) در مینسک حضور دارد.

تسپکالو در مورد ادامه رهبری مخالفان و آنچه که پس از خروج وی از میهنش پیش خواهد آمد، گفت: مردم باید برای حقشان بجنگند.

به نوشته میلر، تسپکالو یکشنبه این هفته (19 مرداد) برای شرکت در انتخابات و دیدار با فرزندانش به مسکو رفت. وی سپس به بلاروس بازگشت و پس از آنکه چند تن از اعضای ستاد انتخاباتی اش را دستگیر کردند، کشورش را ترک کرد.

وزیر امور خارجه لیتوانی ساعاتی پیش در توییتی خبر داد که اسوتلانا تیخانووسکایا رقیب اصلی رئیس جمهوری بلاروس به این کشور رفته و سالم است. یکی از سخنگویان این نامزد شکست خورده انتخابات به اسپوتنیک گفت که دولت بلاروس او را از این کشور اخراج کرده است. تیخانووسکایا نیز به یکی از رادیوهای لیتوانیایی گفت که در کشورش هفت ساعت بازداشت بوده است.

از دو روز گذشته و پس از سرانجام انتخابات و اعلام پیروزی مجدد لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، طرفدران رقیب شکست خورده در خیابان های شهرهای بلاروس به فرایند برگزاری انتخابات اعتراض کرده و با پلیس درگیر شده اند که تا به امروز 2 تن کشته، ده ها تن مجروح و هزاران نفر بازداشت شده اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1096

به "دومین رقیب لوکاشنکو نیز از بلاروس گریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین رقیب لوکاشنکو نیز از بلاروس گریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید