راه اندازی پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان در پارس آباد

به گزارش نامیت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف توسعه اقتصادی و تجاری در منطقه مرزی پارس آباد مغان راه اندازی می شود.

راه اندازی پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان در پارس آباد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل، در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: با احداث این سرانجامه روابط تجاری و صادراتی استان با جمهوری های قفقاز، کشورهای آسیای میانه و روسیه گسترش می یابد و زمینه سرمایه گذاری بیشتر برای ایجاد صنایع به ویژه صنایع تبدیلی، بسته بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.

وی مطالعه و اجرای طرح راه آهن اردبیل به پارس آباد را تکمیل کننده پروژه ملی خط ریلی میانه - اردبیل دانست و بیان کرد: پس از مطالعه، ردیف اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته می شود.

شایقی درباره احداث بزرگراه در منطقه مغان اضافه کرد: چهار بانده کردن محور پارس آباد - سربند و پارس آباد - بیله سوار در اولویت پروژه های عمرانی شهرستان پارس آباد در سال 99 است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تامین اعتبار پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در استان خبر داد و گفت: سعی می شود با تلاش دستگاه های اجرایی این پروژه ها تا سرانجام سال 99 به بهره برداری برسد.

شایقی اظهار کرد: برای پروژه راه آهن اردبیل میانه هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تا سرانجام سال 1400 این پروژه افتتاح می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی راه آهن اردبیل- میانه شتاب گرفته و پیشرفت فیزیکی آن به 60 درصد رسیده است.

وی گفت: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل مبلغ 8 هزار میلیارد ریال به این پروژه تخصیص و تا به امروز 700 میلیارد ریال آن جذب شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 981

به "راه اندازی پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان در پارس آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان در پارس آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید