قدم زدن روی دریاچه یخ زده بایکال

به گزارش نامیت، دریاچه بایکال روسیه

دریاچه بایکال عمیق ترین و تمیزترین دریاچه روی زمین و واقعا چشمگیر است. روسیه از آن دسته کشورهایی است که وقتی برای سفر به آن برنامه ریزی می کنید، حتی فکرش را هم نمی کنید که دارید به چه سرزمین پهناور و فوق العاده ای سفر می کنید. دریاچه بایکال در این کشور، شگفت انگیز، تماشای و رویایی است و آنقدر زیباست که هر کسی با تماشا آن، از خود بیخود می گردد. مطمئن باشید اگر مثلا قرار باشد 3 روز در آنجا بمانید، تمام 3 روز دوست نخواهید داشت تا حتی برای خواب، چشم روی هم بگذارید. در ادامه خبرنگاران می خواهد شما را با خود به این دریاچه حیرت آور ببرد و تصاویر رویایی ای از آن به شما نشان دهد. همراه ما باشید:

قدم زدن روی دریاچه یخ زده بایکال

دریاچه بایکال

طول این دریاچه 600 کیلومتر است و وقتی یخ می زند، ضخامت آن به 1.5 تا 2 متر می رسد بطوریکه این یخ می تواند تا وزن 15 تن را تحمل کند! البته ماشین های سنگین وزنی بوده اند که هنگام عبور از روی آن، سقوط نموده اند.

یکی از شگفتی های این دریاچه این است که در قسمت های مختلف، الگوهای مختلفی از خود نشان می دهد و در هر قسمتی طرحی دارد و علت آن هم این است که در این دریاچه آب بصورت لایه لایه یخ می زند. با یخ زدن دریاچه می توانید ماهی هایی را ببینید که در زیر یخ در حال گذر هستند. در دریاچه بایکال، یخ ها، از هر جای دیگری شفاف تر هستند چون با وجود عمق زیاد و لایه بزرگ و ضخیم یخ می توانید همه چیز کف دریاچه را ببینید: ماهی ها، صخره های سبز و گیاهان و آب این دریاچه به حدی شفاف است که تا عمق 40 متری به راحتی می توان همه چیز را دید.

بایکال بعلاوه عمیق ترین دریاچه جهان هم هست و عمق آن، 1642 متر است. به غیر از بایکال فقط 2 دریاچه دیگر در جهان وجود دارند که عمقشان بیشتر از 1000 متر است: دریاچه تانگانیکا و دریای خزر. در خصوص سن و زمان پیدایش این دریاچه هنوز هم بحث های زیادی وجود دارد..

در بعضی از قسمت های دریاچه، یخ ها لغزنده هستند و گردشگر های زیادی برای اسکی کردن یا دوچرخه سواری روی این دریاچه به آنجا می فرایند. یک مکان حیرت آور که حسابی هواییتان می نماید.

یخ این دریاچه در هر زمانی می تواند ترک بخورد و طول این ترک ها گاهی تا 10 کیلومتر هم می رسد و البته به علت همین یخ ها هست که ماهی های دریاچه از کمبود اکسیژن نمی میرند. به طور کلی، یخ دریاچه بایکال، معماهای زیادی همراه خود دارد و هنوز هم دانشمندان درباره چگونگی تشکیل بعضی از لایه ها، نظر های متناقضی دارند.

چه زمانی برای تماشا دریاچه یخ زده بایکال مناسب است؟

یخ روی دریاچه بایکال تا ماه می هم هست اما در ماهآ دیگر کسی روی آن راه نمی رود. حباب های بسیار زیبای یخ بعلت وجود گاز متانی است که به وسیله جلبک ها فراوری می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1908

به "قدم زدن روی دریاچه یخ زده بایکال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم زدن روی دریاچه یخ زده بایکال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید