لودریان: انفجار لبنان نباید بهانه ای برای اجتناب از تغییر باشد

به گزارش نامیت، وزیر خارجه فرانسه گفت، رهبران لبنان نباید از انفجار اخیر در این کشور که بخش هایی از بیروت را نابود کرد به عنوان بهانه ای برای مخفی کردن این واقعیت استفاده نمایند که این کشور بر لبه یک پرتگاه قرار گرفته است.

لودریان: انفجار لبنان نباید بهانه ای برای اجتناب از تغییر باشد

به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در بندر مارسی و پیش از عزیمت یک کشتی با 2500 تن یاری به سمت لبنان گفت: از این فاجعه در لبنان نباید به عنوان بهانه ای برای لاپوشانی و مخفی کردن این حقیقت استفاده کرد که این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. امیدواریم که این لحظه، لحظه ای باشد که به مقام های لبنانی اجازه دهد تا با یک اقدام مناسب، جهش های لازم را برای داشتن یک دولت در پیش بگیرند تا اصلاحات اساسی را که همه می دانند ضروری است، انجام دهد.

فرانسه در دو سال گذشته اقداماتی دیپلماتیک را برای ترغیب دولت لبنان به منظور ایجاد اصلاحات و تضمین یاری های خارجی مورد احتیاج برای خارج شدن این کشور از یک بحران اقتصادی رهبری نموده است.

لودریان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فرایند تشکیل یک دولت جدید بسیار کند و آهسته بوده، گفت: حالا وقت بیداری است. این دقیقا همان چیزی است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه چند روز قبل به سیاستمداران لبنانی گفت و وقتی هم بار دیگر به این کشور برگردد، این را باز هم عنوان می نماید.

انتظار می رود که ماکرون اول سپتامبر بار دیگر به بیروت سفر کند. منابع دیپلماتیک گفته اند، ماکرون به دنبال ترغیب رهبران سیاسی لبنان برای تشکیل یک دولت تکنوکرات موقت است که بتواند اصلاحاتی را اجرایی کند، اعتماد مردمی را به دست بیاورد و اهداکنندگان را برای آزادسازی میلیاردها دلار در قالب یاری ترغیب کند.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: بر این باورم که بیداری در حال اتفاق افتادن است و ما آماده یاری هستیم. اما نمی خواهیم جای مقام های لبنانی را بگیریم.

یک منبع دیپلماتیک گفته که بیشتر محموله یاری های ارسالی به لبنان غذایی هستند اما کالاهای پزشکی نیز برای یاری به این کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا هم جزو این محموله است و به واسطه سفارت فرانسه در لبنان به صورت مستقیم بین گروه های بشردوست توزیع می گردد تا این اطمینان حاصل گردد که این یاری ها به دست افراد مناسب می رسد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1115

به "لودریان: انفجار لبنان نباید بهانه ای برای اجتناب از تغییر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لودریان: انفجار لبنان نباید بهانه ای برای اجتناب از تغییر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید