مادورو: فراوری داروی ضد کرونا در ونزوئلا همزمان با تهیه واکسن شروع شد

به گزارش نامیت، رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن اعلام فراوری انبوه داروی ونزوئلایی ضد کووید-19 در کاراکاس، از تامین بودجه ای بالغ بر دو میلیون دلار به منظور خرید واکسن برای کشورهای حوزه آلبا (کشورهای مقاومت آمریکای لاتین) اطلاع داد.

مادورو: فراوری داروی ضد کرونا در ونزوئلا همزمان با تهیه واکسن شروع شد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

از نشریه ونزوئلایی اولتیماس نوتیسیاس، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن اعلام خبر فراوری انبوه داروی ضد کرونای این کشور موسوم به کارواتیویر گفت: با توجه به دشواری های موجود در جهت دستیابی کشورهای آمریکای جنوبی به واکسن ضد کووید-19، از محل اتحادیه آلبا، صندوق بودجه ای بالغ بر دو میلیون دلار برای خرید واکسن در نظر گرفته شده است.

مادورو درخصوص داروی ونزوئلایی ضد ویروس کرونا گفت: این دارو را بر روی بیماران ونزوئلایی آزمایش نموده ایم. 10 قطره از آن در زیر زبان برای 4 ساعت اثربخشی فوق العاده ای بر روی فرایند درمانی نشان داده است. کارواتیویر داروی قوی ضدویروس است که تمام مطالعات انسانی روی آن صورت گرفته و اثربخشی 100 درصد در برابر ویروس از خود نشان داده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا که ریاست اتحادیه آلبا را نیز بر عهده دارد، تاکید نمود: آلبا گام های بلندی برای تضمین درمان کرونا و تامین واکسن کووید 19 برای مردم خود برداشته است و بودجه ای بالغ بر دو میلیون دلار برای تهیه واکسن کرونا برای کشورهای عضو آلبا در دستور کار قرار داده است.

اتحادیه آلبا در 14 دسامبر سال 2004 به عنوان طرحی ابتکاری از سوی هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا مطرح و در توافق با فیدل کاسترو رهبر پیشین کوبا شکل گرفت. به دنبال برقراری هشتمین دور اجلاس اعضای آلبا در سال 2009، پس از آن این نشست ها تقریباً هر ساله برگزار شده است.

جمعیت کشورهای حوزه آلبا حدود 74 میلیون نفر و مساحت آن بالغ بر دو میلیون و 600 هزار کیلومترمربع است. مقر آلبا در کاراکاس پایتخت ونزوئلا قرار گرفته است. اعضای دهگانه آلبا را ونزوئلا، کوبا، بولیوی، نیکاراگوئه، هندوراس، اکوادور، دومنیکن و چند کشور کوچک حوزه کارائیب تشکیل می دهند. جمهوری اسلامی ایران به همراه سوریه و هائیتی نیز از اعضای ناظر این اتحادیه هستند.

رئیس اتحادیه آلبا، چندی پیش ضمن فراخوان دولت های آلبا برای پیشبرد روش های درمانی واحد، پیشنهاد امضای توافق برای دستیابی به واکسن کوبایی کرونا و شروع مرحله کارآزمایی های بالینی در ونزوئلا را عنوان نمود.

وی که پیشتر در هجدهمین دوره اجلاس آلبا درباره موضوع واکسیناسیون کرونا پیشنهاد داده بود کوبا و ونزوئلا مسئولیت هماهنگی برنامه واکسیناسیون را برعهده گیرند، از پیشرفت اقدامات برای ایجاد بانک واکسن اطلاع داد.

نیکلاس مادورو همچنین گفت: همزمان با طرح واکسیناسیون، از هفته جاری فراوری انبوه داروی کریولو کارواتیویر را در تمام مراکز بهداشت ونزوئلا شروع خواهد نمود. این دارو که امروز به عنوان داروی ملی و بین المللی ثبت اختراع شد، از امکان خنثی سازی 100 درصدی ویروس کرونا برخوردار است.

وی اطمینان داد که تاثیر این دارو بدون هیچ گونه عوارض جانبی ظاهر شده است.

رئیس دولت کاراکاس که پیشتر در آبان ماه از طراحی این داروی ضد کرونا اطلاع داده بود، مدعی شده بود که این دارو 100 درصد ویروس کرونا را نابود می نماید.

ونزوئلا که اولین کشور آمریکای لاتین در دریافت واکسن اسپوتنیک وی روسیه بود، داروی خود را در روسیه به ثبت رساند.

از سوی دیگر، در میان اخبار منتشرشده از عوارض خطرناک بعضی واکسن های غربی-آمریکایی و افزایش بی اعتمادی عمومی نسبت به آن، با توجه به سابقه درخشان هاوانا در فراوری واکسن های گوناگون، واکسن کرونای پیشرفته کوبایی در میان مردم آمریکای لاتین و دیگر مناطق دنیا جای خود را باز می نماید.

کوبا با اتکا و اعتماد به دانش و توانمندی پزشکان برجسته این کشور، بر فراوری واکسن داخلی تاکید نموده و در حال حاضر پس از طی مراحل اولیه و فاز دوم کارآزمایی های انسانی، با فراوری صدها میلیون دُز واکسن سوبرانا 2، برای گسترش واکسیناسیون در سطح منطقه آمریکای لاتین و دنیا کوشش می نماید.

این واکسن که در همکاری مشترک میان موسسه فینلای کوبا و موسسه انستیتوپاستور ایران در حال گذراندن مراحل آزمایش های انسانی است، پیشرفته ترین واکسن از میان 4 گزینه منتخب هاوانا برای مقابله با کرونا شناخته شده است.

کوبا و ایران در 20 دی در چارچوب همکاری های مشترک در زمینه آزمایش های بالینی واکسن سوبرانا 2 توافق کردند در صورت موفقیت آمیز بودن مرحله دوم، مرحله سوم کارآزمایی های بالینی در تهران انجام پذیرد.

به گفته کیانوش دنیاپور سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، شرط تهران برای انجام کارآزمایی بالینی انسانی واکسن کرونا در داخل کشور، فراوری مشترک واکسن و انتقال فناوری فراوری واکسن به ایران است.

کوبا یکی از معدود کشورهایی است که صنعت فراوری واکسن آن بسیار پیشرفته است و در سالهای قبل نیز تنها کشوری بوده که فناوری فراوری واکسن را به ایران انتقال داده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1399

به "مادورو: فراوری داروی ضد کرونا در ونزوئلا همزمان با تهیه واکسن شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: فراوری داروی ضد کرونا در ونزوئلا همزمان با تهیه واکسن شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید