مخالفت آلمان با طرح مکرون برای اصلاح اتحادیه اروپا

به گزارش نامیت، تهران - خبرنگاران - رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان روز یکشنبه در واکنش به طرح رئیس جمهوری فرانسه برای اصلاح اتحادیه اروپا، با آن مخالفت کرد.

مخالفت آلمان با طرح مکرون برای اصلاح اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، پس از پنج روز سکوت، آلمان انتها به طرح فرانسه برای اصلاح اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

آنه گرت گرامپ کارنباور رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان امروز در برابر پیشنهادهای امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اصلاح اتحادیه اروپا دیدگاه هایی را بیان کرد که در بسیاری موارد مخالف طرح مکرون است.

رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان که به احتمال بسیار زیاد در انتخابات آینده جای آنگلا مرکل را در مقام صدراعظم بگیرد؛ با طرح مکرون مخالفت کرد.

رئیس حزب حاکم آلمان خواهان تعطیل دومین محل استقرار مجلس اروپا در استراسبورگ شد، چیزی که فرانسه سال ها است به سختی در برابر آن ایستادگی می نماید. علاوه بر این، به نظر کارنباور کارمندان اتحادیه اروپا نباید از پرداخت مالیات بردرآمد معاف بمانند.

کارنباور خواهان آن شد که حقانیت متقاضیان پناهندگی برای کسب پناهندگی یا دلایل دیگر ورود به اروپا، پشت دروازه کشورهای عضوپیمان شنگن آنالیز شوند و هر کشور عضو، سهم خود را در تحقق این امر ایفا نمایند و این موضوعی است که پاریس کاملا با آن مخالف است.

رئیس جمهوری فرانسه پنجم مارس (14 اسفند) با انتشار یادداشتی در روزنامه های 28 کشور عضو اتحادیه اروپا خواهان رنسانسی اروپایی شد و از جزئیات طرح خود برای اصلاحات در اروپا رونمایی کرد.

مکرون در این یادداشت انتخابات مجلس اروپا 26 ماه می آینده (پنجم خرداد) را مشخص نماینده خواند و همزمان هشدار داد که اروپا در خطر است. اظهارات وی در حالی است که او کوشش می نماید اصلاحاتی بنیادین در اتحادیه اروپا اعمال کند.

یادداشت وی با تنش های فزاینده در غرب همزمان شده است. از یک سو، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با شعار آمریکا اول موجب ناخرسندی متحدان قدیمی واشنگتن شده و از سوی دیگر، انگلیس در حال خروج از اتحادیه اروپاست.

طرح رنسانس اروپایی مکرون درحالی مطرح می گردد که فرانسه خود در ماههای اخیر صحنه تظاهرات و اعتراضات گسترده به مواضع و سیاست ای مالی مکرون بوده است .

اگرچه فرانسه در دوهفته اخیر شاهد کاهش اندک بعضی اعتراضات از سوی جنبش موسوم به جلیقه زردها بوده است؛ اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دولت مکرون برای ایجاد رضایت نسبی میان شهروندان این کشور با موانع بسیاری روبرو است .

هرچند نظرسنجی های اخیر از افزایش تنها یک درصدی محبوبیت مکرون حکایت می نماید ، اما در مجموع برایند همه نظرسنجی ها از میزان کاهش محبوبیت رییس جمهوری فرانسه نسبت به دوسال قبل (آغاز ریاست جمهوری مکرون) خبر می دهد.

در چنین شرایطی که مکرون با احساس خطر نسبت به آینده سیاسی دولت متبوع خود روبرو شده است ؛ او در طرح جدید خود ؛ بر ضرورت اصلاحات اساسی در اتحادیه اروپا تاکید دارد.

یادداشت رئیس دولت فرانسه در چنین شرایطی که اروپا درگیر مسائل مهمی از جمله برگزیت و نیازمند اتحاد در بین اعضای خود است می تواند روزنه های تازه ای را برای اعضای هم قاره ای خود ایجاد کند که هم فرانسه را از بحران های فعلی نجات دهد و هم اروپا را در سطح تجارت جهانی به سطحی مطلوب منطبق بر مطالبات شهروندان اروپایی برساند.

اروپام**9041**1908

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 175

به "مخالفت آلمان با طرح مکرون برای اصلاح اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آلمان با طرح مکرون برای اصلاح اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید