مرحله تازه طرح کالابرگ الکترونیکی ، قیمت ها اعلام شد

به گزارش نامیت، جمع کل قیمت سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه 1401 مبلغ 439 هزار و 680 تومان بوده که اکنون به نرخ روز 846 هزار و 610 تومان رسیده و مابه التفاوت آن حدود 407 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

مرحله تازه طرح کالابرگ الکترونیکی ، قیمت ها اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست جزئیات جدول اقلام غذایی کالابرگ الکترونیک و قیمت هر قلم غذایی به نرخ اردیبهشت سال 1401 و 1402 و مابه التفاوت آن را اعلام نموده است.

با شروع مرحله نو طرح کالابرگ الکترونیکی کلیه خانوار های دهک های اول تا سوم مشمول افزایش 20 درصدی یارانه شدند. بر این اساس مبلغ 80 هزار تومان در حساب سرپرستان خانوار شارژ شد و با این شرط که هر نفر از اعضای خانوار 320 هزار تومان از یارانه 400 هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کند، امکان استفاده از 80 هزار تومان واریزی برای آن ها فراهم شد.

به موجب این طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه بگیران از یک ماه قبل واریز می گردد، اما برای سه دهک اول تا سوم که دهک کم عایدی به شمار می روند، علاوه بر اعتبار موجود یعنی 400 هزار تومان، 20 درصد اعتبار اضافی به مبلغ 80 هزار تومان واریز می گردد. البته برای دهک های 4 تا 9 عایدیی صرفا اعتبار یارانه یک ماه زودتر واریز می گردد که می توانند از فهرست کالا های پیش بینی شده در طرح خرید نمایند.

در این طرح 11 قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوار ها پیش بینی شده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه نو خود فهرست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ الکترونیک که شامل 11 قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی به مبداء اردیبهشت ماه سال 1401، قیمت همان کالا در اردیبهشت ماه 1402، مابه التفاوت اقلام مذکور و جمع بندی کلی اقلام است را جهت اطلاع خانوار ها بیان کرد.

قیمت اقلام سبد کالابرگ چقدر است؟

جمع کل قیمت سبد کالابرگ در اردیبهشت ماه 1401 مبلغ 439 هزار و 680 تومان بوده که اکنون به نرخ روز 846 هزار و 610 تومان رسیده و مابه التفاوت آن حدود 407 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

بر اساس پوشش کامل سه دهک اول عایدیی و تحقق حمایت های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوار ها از روز دوشنبه 29 خردادماه امسال، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال شد.

همه خانوار های مشمول طرح کالابرگ می توانند برای اطلاع از فروشگاه های متصل به سامانه و به جامانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار شما به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #1463*500* را شماره گیری نمایند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و مصوبه مجلس است و دولت بار ها اعلام نموده بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، لذا مردم و خانوار ها مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب نمایند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند. کارشناسان معتقدند با اجرای پیروز این طرح بخش اعظمی از تورم موجود کنترل خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2190

به "مرحله تازه طرح کالابرگ الکترونیکی ، قیمت ها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله تازه طرح کالابرگ الکترونیکی ، قیمت ها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید