مصوبات ستاد مالی برای بورس اجرا می گردد

به گزارش نامیت، سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: مصوبه 10 بند ستاد مالی دولت اجرایی خواهد شد و مقدمات کار در حالی پیگیری است.

مصوبات ستاد مالی برای بورس اجرا می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، ستاد مالی دولت در جلسه مورخ 28 آذر مصوبه ای 10 بندی برای حمایت از بازار سرمایه داشت. از این مصوبه 10 بندی تنها یک بند که در مورد سوخت گاز و خوراک صنایع بود، احتیاج به تغییراتی در لایحه بودجه 1401 و تصویب مجلس دارد و بقیه موارد از اختیارات دولت است.

به همین دلیل تغییرات مورد احتیاج برای اجرای این مصوبه در جلسه هیأت وزیران به تصویب رسید، براساس این مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی ها در سال آینده با فرمول سال 1400 محاسبه شده و نرخ سوخت گاز صنایع هم 40 درصد نرخ خوراک پتروشیمی ها خواهد بود.

بند دیگر مصوبه ستاد مالی دولت از جمله موارد مرتبط با تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه، بحث نرخ تسعیر ارز بانک ها و مؤسسات اعتباری و یا اوراق مشارکت به وسیله تصویب آئین نامه در درون دولت اجرا می گردد و احتیاج به تغییر بودجه و مصوبه مجلس ندارد.

از نظر دولت بهبود شرایط بازار سرمایه با تغییر وضع متغییر های کلان مالی رقم خواهد خورد، اما دولت بدون دخالت مستقیم از اجرای مصوباتی که به شرایط بازار یاری کند حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1907

به "مصوبات ستاد مالی برای بورس اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات ستاد مالی برای بورس اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید