خاتمه امیدوار کننده شاخص دلار بعد از یک هفته کاهش پیاپی

به گزارش نامیت، خبرنگاران - دلار آمریکا در روز جمعه کمی از زیر فشار خارج شد.

خاتمه امیدوار کننده شاخص دلار بعد از یک هفته کاهش پیاپی

به گزارش خبرنگاران، دلار آمریکا روز جمعه پس از اینکه داده ها نشان داد که بزرگترین اقتصاد جهان مشاغل بسیار بیشتری را بیش از حد انتظار ایجاد کرده است، از پایین ترین سطح دو هفته ای خود صعود کرد و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سیاستگذاری ماه مارس را افزایش داد.

شاخص دلار که معیاری برای سنجش ارزش آن در برابر شش ارز اصلی است، پس از سقوط به پایین ترین سطح دو هفته ای 95.136 در اوایل در بحبوحه افزایش مجدد یورو، 0.1 درصد افزایش یافت و به 95.446 رسید.اما دلار در این هفته 1.8 درصد کاهش داشت که با سرعت بالاترین درصد کاهش هفتگی از نوامبر 2020 تا به امروز بود.

داده ها نشان می دهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه گذشته 467000 شغل ایجاد کرده است. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند پیش بینی کردند که در ژانویه 150000 شغل ایجاد شود. برآوردها از کاهش 400000 تا افزایش 385000 شغل متغیر بود. با توجه به کاهش گزارش حقوق و دستمزد خصوصی ADP ایالات متحده که اوایل این هفته منتشر شد، فعالان بازار برای قرائت ضعیف تر از پیش بینی ها آماده بودند. این گزارش به دلیل تأثیر نوع ویروس کرونا Omicron کاهش یافته است. میانگین درآمد ساعتی، که معیاری برای سنجش تورم دستمزد است در ماه گذشته 0.7 درصد و نسبت به سال قبل 5.7 درصد افزایش یافت.

در جلسه بعد از ظهر، قراردادهای آینده نرخ بهره ایالات متحده ، بیش از پنج افزایش نرخ بهره در سال جاری را نشان دادند. احتمال افزایش 50 واحدی در ماه آینده از 18 درصد قبل از انتشار اطلاعات به نزدیک به 40 درصد افزایش یافت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1917

به "خاتمه امیدوار کننده شاخص دلار بعد از یک هفته کاهش پیاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه امیدوار کننده شاخص دلار بعد از یک هفته کاهش پیاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید