پیاده رویی به وقت لاله ها

به گزارش نامیت، برای هفتمین سال متوالی دکتر اردبیلی با صرف هزینه، از سرمایه شخصی خود، لطافتی از جنس گل لاله را مقابل چشمان همه به نمایش می گذارد تا بخشی از عشق والای مادران را، هرچند اندک، به تصویر کشیده باشد.

پیاده رویی به وقت لاله ها

این جا خیابان زرافشان واقع در شهرک غرب تهران است. جایی که هرسال، پسری به پاس زحمات مادرش پیاده رویی را پر از گل های لاله می نماید تا یادبودی باشد برای او.

مادرم بهار است، وقتی می آید گل از گلم می شکفد.

پزشک جوان، هومن اردبیلی سال جاری نیز با کاشت 220 هزار شاخه گل لاله، پیاده روی محله زرافشان را مزین کرد. منظره ای چشم نواز از 60 نوع مختلف از گل های لاله تا یادواره ای باشد برای مادر درگذشته اش.

در اصل شاید وی برای پاسداشت مقام والای همه مادران سرزمینش، وَ وقف کردن زیبایی آن برای همه آنان، این پیاده رو را هر سال مزین می نماید.

برای هفتمین سال متوالی است که دکتر اردبیلی با صرف هزینه، از سرمایه شخصی خود، این همه لطافت را مقابل چشمان رهگذران، مادران و خانواده ها به نمایش می گذارد تا بخشی از عشق والای مادران را، هرچند اندک، به تصویر کشیده باشد.

از کجا آغاز شد؟

ماجرا از این قرار است که در اوایل سال 90 که دکتر اردبیلی مادرش را از دست داد، تصمیم گرفت تا کاری برای بزرگداشت خاطره او انجام دهد. خودش می گوید:

ایده های مختلفی به ذهنم آمد. مثلاً غذا درست کنم یا در مراسم مذهبی و عیدهای مختلف کاری انجام دهم. اما، دائماً این موضوع که مادرم به گل و گیاه علاقه داشت در ذهنم بود. چند وقت به این موضوع فکر کردم که چه کار کنم که مردم هم لذت ببرند. پایان تصمیم گرفتم داخل باغچه سر کوچه مان لاله بکارم. سال اول 6هزار لاله کاشتم، سال بعد 10 هزار لاله و بعد 30 هزار گل لاله کاشته ام، تا امروز که به 220 هزار رسیده. مردم هم خیلی استقبال کردند و علاوه بر شهروندان از نقاط مختلف تهران، و حتی مسافرانی از شهرستان ها هم برای دیدن لاله ها آمدند، و حالا این جا مثل یک نقطه گردشگری شده.

وی اضافه کرد: در این کار همسایه ها خیلی یاری نموده اند و حتی بعضی آبیاری گل ها را به عهده گرفته اند. او گفت تصمیم دارد برای سال های آینده نیز این کار را ادامه دهد.

از نظر نگارنده، هرکار که برای مادران، چه در زمان حیات و چه فقدان آنان انجام دهیم، حتی ذره ای از زحمات شان را جبران نمی نماید؛ اما کارهایی از این دست، به طور قطع می تواند یاد و خاطره این عزیزان را برای همواره جاوید نگاه دارد.

شاید به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید:

بنشین بر سر جوی و گذر عمر نبین

چغاخور یعنی خورشید چمنزار

خانه عامری های کاشان، اقامتگاهی سنتی

برای خواندن یک جهان مطلب گوناگون در خبرنگاران با ما همراه شوید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 725

به "پیاده رویی به وقت لاله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده رویی به وقت لاله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید