کارت اعتباری معیشت با 200 هزار تومان شارژ برای نیمی از مردم

به گزارش نامیت، در صورت انتخاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری، از آبان ماه سال جاری، برای خانوارهای 5 دهک اول، کارت اعتباری معیشت صادر می گردد.

کارت اعتباری معیشت با 200 هزار تومان شارژ برای نیمی از مردم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بر اساس این گزارش، به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول 200 هزار تومان و دو دهک بعدی 150 هزار تومان اعتبار ماهیانه تخصیص می یابد.

کارت اعتباری معیشت، قرض الحسنه ای با کارمزد 2 درصد است و بازپرداخت آن زمانی است که خانوار درآمد کافی برای پرداخت اقساط را داشته باشد.

این اعتبار برای خانوار هایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند، بلاعوض خواهد بود.

همان گونه که با کارت های نقدی بانکی، می توان به اندازه موجودی حساب بانکی خرید کرد، با کارت اعتباری معیشت نیز می توان بدون داشتن پول، به اندازه ای که اعتبار دارید، خرید نموده و پولش را بعداً پرداخت کنید.

تا کنون کارت های اعتباری در ایران در سطح بسیار محدودی صادر شده اند، اما با این طرح، 50 درصد از خانوار ها صاحب کارت اعتباری می شوند.

از آذر ماه سال جاری نیز مدیریت زنجیره تأمین کالا های اساسی نیز اجرایی شده و احتیاج های مردم با اطمینان و قیمت مناسب، تأمین خواهد شد.

پیش بینی می گردد با یارانه هایی که هم اکنون خانوار ها دریافت می نمایند و با کارت اعتباری که امکان خرید را فراهم می نماید و نیز با مدیریت زنجیره تأمین کالا های اساسی که قیمت و موجودی کالا در بازار را کنترل می نماید، حداقل معیشت برای همه ایرانیان فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1609

به "کارت اعتباری معیشت با 200 هزار تومان شارژ برای نیمی از مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت اعتباری معیشت با 200 هزار تومان شارژ برای نیمی از مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید