ثبت 25 هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه گذاری در کرمانشاه

به گزارش نامیت، مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه از ثبت 25 هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه گذاری در استان در نیمه اول سال جاری اطلاع داد.

ثبت 25 هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه گذاری در کرمانشاه

فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در شش ماهه سال جاری 1036 درخواست سرمایه گذاری در استان کرمانشاه در سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری به ثبت رسیده، گفت : بیشترین تعداد درخواست با 573 مورد مربوط به بخش کشاورزی بوده و پس از آن 375 درخواست در حوزه صنعت، معدن و تجارت و 88 درخواست در حوزه خدمات داشته ایم.

وی ادامه داد: اندازه سرمایه گذاری این درخواست ها نزدیک به 25 هزار میلیارد ریال بوده و اشتغالزایی برآورد شده برای آن ها 9315 نفر بوده است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای حدود 43 درصد از این درخواست ها مجوز صادر شده، اضافه کرد: در این مدت 446 مجوز صادر شده که رقم سرمایه گذاری آن ها بیش از 10 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آن ها نیز نزدیک به چهار هزار نفر بوده است.

به گفته خلیلی بیشترین اندازه صدور مجوز مربوط به بخش صنعت با 82 درصد، سپس بخش کشاورزی با 33 درصد و در نهایت بخش کشاورزی با 19 درصد درخواست ها بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در مجموع بیش از سه هزار درخواست سرمایه گذاری در سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری کرمانشاه ثبت شده که سرمایه گذاری آن ها نزدیک به 16 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آن بیش از 29 هزار نفر بوده، تاکید نمود: در نیمه اول سال گذشته حدود 1400 درخواست سرمایه گذاری داشتیم که تعداد درخواست های سال جاری نسبت به سال گذشته تا حدودی کمتر شده است.

مدیرمرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه علت این امر را راه اندازی سامانه ملی کسب مجوز ها مطرح نمود که تعدادی از درخواست مجوز ها به سمت این سامانه رفته و مطرح نمود: اگرچه اکنون این دو سامانه همدیگر را پوشش می دهند، اما به تدریج سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان ها نیز در قالب همان سامانه ملی تجمیع خواهد شد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2075

به "ثبت 25 هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه گذاری در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 25 هزار میلیارد ریال درخواست سرمایه گذاری در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید