جلیقه زردها به خیابان ها بازگشتند

به گزارش نامیت، جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی این کشور و سیاست های دولت فرانسه موسوم به جلیقه زردها، امروز دوباره به خیابان ها آمدند.

جلیقه زردها به خیابان ها بازگشتند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، پس از لغو نسبی محدودیت های اجتماعی در فرانسه در روزهای اخیر که به دنبال شیوع کرونا در این کشور اعمال شده بود، جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی این کشور و سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه موسوم به جلیقه زردها، امروز دوباره به خیابان ها آمدند.

معترضان جلیقه زرد برای ادامه اعتراضات خود که از بیش از یک سال پیش آغاز شده است به خیابان های پاریس آمدند، اما این بار آن ها با معترضان بلوک سیاه متحد شده بودند تا تظاهراتی موسوم به بهار سیاه برگزار کنند.

این در حالی است که آخرین تجمع اعتراضی جلیقه زردها 15 مارس سال جاری میلادی برگزار شده بود که در آن تعدادی از معترضان از سوی پلیس فرانسه بازداشت شدند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از 17 ماه نوامبر سال 2018 میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش اقتصادیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آن ها رو به افزایش است.

مجلس فرانسه در اثنای تظاهرات گسترده مردمی در این کشور لایحه ضدخرابکاری دولت این کشور که با هدف تشدید برخورد با اقدامات به اصطلاح مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواهان استعفای او هستند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 965

به "جلیقه زردها به خیابان ها بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلیقه زردها به خیابان ها بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید