نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور افتتاح شد

به گزارش نامیت، تهران (پانا) - معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور افتتاح کرد و از برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت ها به منظور کاهش رسوب کالا و تعاملات سازنده با بنادر خبر داد.

نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، حسین میرمشخصی معاون جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سفر به استان هرمزگان در راستای اجرای ماده 37 قانون امور گمرکی، نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور را افتتاح کرد و در جریان آخرین شرایط مشخص تکلیف کالاها و اموال تملیکی این استان قرار گرفت.

میرمشخصی به همراه مهدی فتحی مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان از پایانه جدید کانتینری اموال تملیکی این استان بازدید کرد که نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه در کشور بوده و به صورت آزمایشی راه اندازی شده و هدف آن تسریع در مشخص تکلیف کالاهای تملیکی است.

میرمشخصی با اشاره به نقاط ضعف و کمبودهای پایانه کانتینری و همچنین توسعه مدیریت اموال تملیکی استان، مطرح کرد: مسائل اموال تملیکی استان هرمزگان از جمله مسائل زیرساختی، کمبود نیروی انسانی متخصص و مسائل مالی را در جلسه با هیات مدیره مطرح خواهم کرد تا هرچه سریعتر مرتفع شود.

میرمشخصی همچنین از انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق در بندرعباس بازدید کرد و به منظور تسریع در فرایند به نتیجه رسیدن برنامه کاهش رسوب کالا، شرایط پفراینده ها و مسائل ناشی از نگهداری آنها را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید چند پفراینده کلان قاچاق کالا نیز که دارای مسائل فنی و حقوقی بودند بررسی و دستورات لازم جهت تسریع در مشخص تکلیف آنها صادر شد.

مشخص تکلیف کالاهای رسوبی بندر شهید رجایی

همچنین در این سفر، معاون سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی با علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان دیدار و گفت وگو کرد.

محمدی کرجی ران با اشاره به فرایند مشخص تکلیف کالاهای رسوبی اظهار کرد: مشخص تکلیف کالاهای رسوبی بندر شهید رجایی فرایند سریعی ندارد زیرا با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم و از سازمان اموال تملیکی تقاضا داریم نسبت به تقویت زیرساخت ها و منابع انسانی مورد نیاز در راستای سرعت بخشیدن به مشخص تکلیف کالاهای رسوبی اقدامات لازم را انجام دهد.

میرمشخصی نیز به همین دلیل مطرح کرد: پیگیری های لازم جهت رفع این مشکل قطعا صورت خواهد گرفت و ما نیز خواستار تقویت روابط و همکاری های دو جانبه و تعاملات سیستمی با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

شایان ذکراست پایانه فوق با پیگیری مجموعه قضایی استان هرمزگان، همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک شهید رجایی بندرعباس و تلاش مجموعه اموال تملیکی استان هرمزگان راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1595

به "نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید